Metody badań marketingowych

opinia-klienta.plBadania marketingowe mają na celu sprawdzeni potencjału rynkowego danego towaru, produktu czy usługi.
Metod prowadzenia i interpretacji takich badań jest wiele, ale jedynie specjaliści w tej dziedzinie mogą odpowiednio zebrać i przetworzyć dane. Dane można zbierać na przykład prowadząc ankiety stacjonarne, telefoniczne czy internetowe (co staje się coraz bardziej popularne) na zadanej liczbie ankietowanych.

Później wyniki ankiet są zbierane i interpretowane.

Firmy zajmujące się takimi badaniami maja w swojej ofercie wiele metod prowadzenia badań marketingowych i najlepiej kontaktować się z nimi w celu konsultacji i wybrania najlepszej dla naszego biznesu metody.

Wikipedia - krótko o badaniach marketingowych

Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych.
Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku. Użyteczność badań marketingowych Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe

O badaniu tajemniczego klienta w praktyce

opinia-klienta.pl Badanie opinii klientów danej firmy może przynieść bardzo ciekawe wartościowe informacje o działaniu danego miejsca.
Duże firmy mające filie w wielu miejscach korzystają z usługi tajemniczego klienta, aby sprawdzić czy fili spełnia ich wymagania i standardy. Samo badanie jest wykonywane w tajemnicy przed pracownikami aby nie sfałszować wyników badania.

Przebieg badania jest dość prosty.

We wskazane miejsca przyjeżdża przedstawiciel firmy marketingowej i udając zwykłego klienta chodzi czy to po sklepie, czy zamawia jakąś usługę.

Wszystkie swoje spostrzeżenia spisuje i przesyła wyniki do centrali, gdzie są one przesyłane dalej do klienta..

Widok do druku:

opinia-klienta.pl