O myjniach i samochodach

naprawdę perfekcyjnym stanie. Samo skorzystanie z odkurzacza czy umycie samochodu nie gwarantuje nam przecież idealnej czystości. Niejeden prawdziwy znawca tematu doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że na rynku jest dostępnych n

Dodane: 26-11-2016 08:46
O myjniach i samochodach

Jakie zabiegi pielęgnacyjne dla samochodu?

Jeśli chodzi o pielęgnację auta, konieczne jest nieraz przeprowadzenie naprawdę sporej ilości zabiegów, aby utrzymać samochód w naprawdę perfekcyjnym stanie. Samo skorzystanie z odkurzacza czy umycie samochodu nie gwarantuje nam przecież idealnej czystości. Niejeden prawdziwy znawca tematu doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że na rynku jest dostępnych naprawdę wiele środków przeznaczonych do czyszczenia konkretnych elementów samochodowych. Tak więc istnieją preparaty do części plastikowych, czy specjalne płyny do szyb. Warto również zainwestować w specjalną pastę do samochodu, która nadaje niesamowity połysk i sprawia, że auto wygląda, jakby przed chwilą wyjechało z salonu.


Gdzie naprawić turbo?

Każdy kto miał problemy z turbosprężarką w swoim samochodzie na pewno zastanawiał się co z tym zrobić. Można oczywiście kupić nową sprężarkę ale będzie to dość drogie - zwłaszcza w niektórych modelach samochodów.

Drugą opcją jest regeneracja. W takim przypadku najlepiej udać się do Mielca lub wysłać turbosprężarkę kurierem - gdzie? Oczywiście do firmy Regmot z Mielca.


Było to zmorą

Zaletą silników rotacyjnych było dobre chłodzenie silnika (co umożliwiało zastosowanie wysokiego stopnia sprężania) i lekka konstrukcja, zwykle były też dobrze wyważone. Stąd były chętnie stosowane do napędu lekkich myśliwców np. Nieuport czy Sopwith. Efekt żyroskopowy wywoływany przez silnik utrudniał pilotaż, samolot był asymetryczny w pilotażu (zwroty w lewo i w prawo wykonywał z różną prędkością kątową). Było to zmorą dla młodych pilotów, doświadczeni potrafili to wykorzystać w walce. Silniki te miały jednak wady, jak duże zużycie oleju (w obiegu otwartym ? wyrzucanego z cylindrów na zewnątrz), duże zużycie paliwa a przede wszystkim trudność budowania silników większej mocy i o większej prędkości obrotowej. Silnik w układzie podwójnej gwiazdy miał tendencję do przegrzewania się, a duże wirujące masy utrudniały zamocowanie silnika w samolocie. Silniki rotacyjne miały też ograniczoną prędkość obrotową, co utrudniało ich wysilenie (uzyskanie zwiększonej mocy z danej pojemności skokowej). Aby ograniczyć obroty stworzono silnik birotacyjny, w którym cylindry z karterem obracały się w jednym kierunku a wał korbowy w przeciwnym. Znikły problemy z urywającymi się w locie cylindrami lecz wróciły kłopoty z chłodzeniem - silnik ten nie zyskał popularności.

Dodatkowo w silnikach rotacyjnych dochodziło do szybszego zużycia się części pracujących z uwagi na siły Coriolisa, dlatego po I wojnie światowej zaprzestano prac nad ich rozwojem. Jednakże stosowane były w lotnictwie (np. Bartel BM-4a, czy Hanriot H.14) do połowy lat 30.

Nie należy silnika rotacyjnego utożsamiać z silnikiem z tłokiem obrotowym (silnikiem Wankla).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_rotacyjny



© 2019 http://to.kepno.pl/