etykiety nalepki

Niewielki rozmiar reklamy, czyli to doskonała metoda na subtelną reklamę naszego produktu czy też firmy. Dodatkowo stronę internetową, wizytówki oraz wszelkie formy marketingu i jesteśmy w domu.

O druku i reklamie.

Koszty druku w zakładzie poligraficznym

Osoby pracujące w drukarniach często posiadają wykształcenie grafików lub operatorów DTP, albo specjalizację drukarską.
Obsługa tych przemysłowych maszyn drukujących wymaga sporej wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Dlatego w cenie druku znajdują się nie tylko materiały ale również koszty pracowników i amortyzacji inwestycji w drukarki. Od wysłania projektu do drukarni aż do gotowego produkty trzeba przejść wiele kroków. Od komputera operatora DTP, który musi przygotować projekt do druku i prze konwertować go do odpowiedniego formatu. Następnie projekt trafia do drukarni, gdzie jest drukowany przy doborze odpowiedniej techniki i wybranych przez klienta materiałów.
Często wykonuje się druki testowe przed właściwym drukowaniem w celu kontroli jakości druku i poszukiwaniu błędów.
Później jest jeszcze etap uszlachetniania druku, aby był trwalszy.
Cały proces wymaga pracy przynajmniej 3 ludzi na różnych stanowiskach w danej drukarni.

marketing naklejkami

etykiety nalepki Naklejki lub jak ktoś woli, nalepki to doskonały materiał marketingowy, który można przykleić na produktach, na witrynie sklepowej lub jak reklama jeżdżąca na samochodach firmowych.

Grafik projektując taką naklejkę może puścić wodze fantazji i poszaleć z forma, kształtem i typografią.

Niestety nie każdy zakład poligraficzny ma w swojej ofercie druk naklejek, ale w większości miast znajdziemy przynajmniej jeden taki zakład, który specjalizuje się w tego typu druku.
Najlepsze naklejki powinny być jeszcze odpowiednio uszlachetnione i utwardzone, aby były jak najbardziej odporne na warunki atmosferyczne i promienie UV.

CMYK i inne kolory - Wikipedia

Teoretycznie można uzyskać kolor czarny przez złożenie kolorów C+M+Y, ale w praktyce tak uzyskany kolor czarny jest kolorem ciemno-brudno-brązowym.
Poza tym ekonomicznie nieuzasadnione byłoby drukowanie czarnego tekstu za pomocą składania barw CMY.
Widoczne jest to na separacji CMY i CMYK: aby w pierwszym przypadku osiągnąć efekt finalny należy znacznie więcej zużyć farby drukarskiej niż w przypadku separacji CMYK.
Przy zwiększonym zużyciu farb pojawia się też problem techniczny w procesie druku.

Jednym z nich może być utrudnione schnięcie, a co za tym może iść ? odbijanie w stosie, ścieranie się farby, opóźnienia w dalszej odróbce druku np.

cięcie na gilotynach.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK.

Widok do druku:

etykiety nalepki