Coś dla fanów motoryzacji

pompa paliwa vw golf IVCoraz częściej nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie organizowane są spotkania dla osób, które łączą konkretne zainteresowania.
Nie inaczej jest w przypadku motoryzacji ? ludzie, których łączy ta pasja mogą bez przeszkód spotkać się w wielu miejscach, w których organizowane są zloty dla fanów starych samochodów czy konkretnego modelu auta.
Co więcej, bardzo często organizowane są również takie akcje dla motocyklistów, których liczba w ostatnich latach znacząco się powiększyła.
Zainteresowanie tego typu zlotami jest olbrzymie i nieraz przerasta najśmielsze oczekiwania organizatorów.
Promocja medialna, a także często nagłaśnianie takiego wydarzenia w środowisku fanów motoryzacji sprawiają, że z roku na rok coraz więcej osób uczestniczy w tego rodzaju spotkaniach.

Silnik Wankla

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra.
Powstało wiele koncepcji i konstrukcji.

Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r.

James Watt.

Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki.

Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988).

Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936. Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie.
W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami.
W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym1. Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM.

W połowie lat 80 XX w.

Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM. W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM.2.
Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012.
22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla.
Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji. Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg.
Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym

Czym różnią się sprężarki?

pompa paliwa vw golf IV Zasadniczo mamy dwa różne rodzaje sprężarek czyli kompresorów.

Są kompresory tłokowe i sprężarki turbinowe.

Te pierwsze czyli tłokowe wykorzystują tłoki, takie jak w silniku spalinowym do sprężania i przetłaczania powietrza.

Ten rodzaj również stosuje się w pompach tłokowych. Drugim rodzajem sprężarek są turbiny. Wykorzystują one coś w rodzaju wiatraka do sprężania powietrza.
To rozwiązanie również jest stosowane w pompach cieczy i prawdę mówiąc to właśnie takie rozwiązanie jest w większości. Sprężarki i pompy tłokowe są w stanie osiągnąć znacznie większe ciśnienia..

Widok do druku:

pompa paliwa vw golf IV